Sunday, December 25, 2011

Adik-adik usrah ana..

Seusai berprogram dengan adik-adik usrah yang disayangi.. 2 hari walaupun singkat terasa ibarat belayar di lautan bersama dalam sebuah kapal. Mula mengenal sikap diri masing-masing. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun pada awalnya kurang mendapat sambutan dari adik-adik usrah muslimin. Kenapa ya? Tidak ingin menafsir negatif namun riak kecewa di wajah naqib mereka menyebabkan ana terfikir, ini jualah ujian insan yang berjuang mengikat hati-hati mad'u. Syukran yang teramat sangat buat adik-adik usrah ana (hamizah,aimi nadia, syarifah nur jannah, amrah, yusro ainaa dan khairunnisa) Hadirmu menceriakan hati..buat adik-adik ana yang tidak dapat hadir, ketidakhadiran kamu tidak pernah menyakiti malahan ana faham selaku naqibah, perancangan Allah itu lebih baik..^_^ untuk Hafsah, 'Atifah, Norazmilah, moga program seterusnya mampu mengumpulkan kita semua. 


Usrah inilah yang mengikat hati-hati kita walau sesibuk manapun kita menggalas amanah masing-masing di bumi KIPSAS ini. Apa yang ana harapkan daripada adik-adik usrah yang disayangi adalah bersama menghijaukan bumi KIPSAS yang semakin tandus dari biah solehah.. Inilah tugas kita..moga hati kamu bersedia untuk menerima tarbiyah bersama.. Ana tidak memerlukan adik-adik usrah yang Dean List tetapi yang ana perlukan adalah adik usrah yang memiliki hati yang warak dan kuat.


Jadikan diri menghayati ilmu yang diperolehi, miliki akidah yang mantap untuk berdepan dengan cabaran semasa dan mampu menegakkan syariah Islam di bumi KIPSAS, MALAYSIA dan juga di mata dunia. 

Dan ingatlah sabda Rasulullah :
Orang-orang mukmin itu dengan orang mukmin yang lain adalah ibarat bahagian-bahagian bangunan yang memerlukan antara satu sama lain.


p/s : buat adik2 usrah ana yang dikasihi, pelihara halaqah cinta kita..moga hati sentiasa bersama walau jasad sudah terpisah jauh..

1 comment: