Wednesday, February 23, 2011

Coretan hati dalam memberi (2)

Salam ukhwah bersulam taqwa..


Allhamdulillah..tidak lupa untuk memanjatkan rasa syukur kepada Allah..as manusia dan juga HAMBA rasa syukur itu tak pernah lari daripada diri kita dalam kehidupan seharian..


Mengambil masa yang terluang sebelum pergi ke kuliah seterusnya untuk memberi dan berkongsi sedikit rasa dan pengalaman.Allhamdulillah,seusai menjawab soalan bahasa Arab dan mendapat 'habuan' yang baik daripada ustazah,cukup membuatkan aku rasa letih dalam berfikir dan meneruskan langkah..Ditambah dengan omelan sahabat-sahabat yang melontarkan cadangan 'berpindah' dan 'berhenti'...Emm..andai semudah itu perjalanan hidup ini pasti tiada manusia yang mengenal erti sabar dan tabah..


    Teringat bicara dan khabar daripada sahabat yang jauh di Tawau...(Ramlah dan Norma)..aku pasti sentiasa merindui kamu..Dalam meraihkan kejayaan sahabat dalam pencapaian STPMnya,aku tersentak saat menerima khabar bahawa dia diuji dengan kesakitan..(Demam teruk)..Berfikir sejenak dan menghitung hari yang berlalu tanpa aku sedikit pun menyapa khabarnya..betapa aku merasa diri ini sangat zalim..terlalu disibukkan dengan urusan kolej hinggakan lupa untuk menghantar teks pesanan ringkas hatta satu kepadanya..(istighfar panjang)..maafkan aku duhai sahabat....namun doa untukmu sentiasa meniti di bibir tatkala aku menghadap Allah dan berlari kepadaNya..
    
    
         Kemenangan dalam Drama English mengubat hati yang diruntun rasa kurang enak disebabkan sindiran sinis yang diterima sebelum final bermula...Alhamdulillah...ukhwah itu lebih berharga..andai dihamparkan dihadapan dua perkara ini iaitu menang dan ukhwah,maka pastinya kami akan lebih memilih ukhwah untuk dijadikan harta yang lebih dibanggakan...TAHNIAH to DAKWAH DAN PENGURUSAN KUMPULAN 1......=) Wallahu a'lam..

    

No comments:

Post a Comment